Det här är jag


Det här är jag.. Maria Amanda Ljungquist Iglesias. Alla får olika uppfattningar av en person right? Även jag.
När ni ser denna bilden kanske ni tänker
Hon var söt
Hon var ful
Fyfan vilken fjortis som putar med läpparna
Ni kanske också tänker, hon ser ut som en bitch,en normal människa och så vidare.

Alla ska ha sin egna uppfattning av en person,men ibland går det överstyr och slutar helt fel.
Jag minns förra sommarn då jag var tvärt emot den tjejen jag är nu,jag var den tjejen som hade mjukisar varje dag,hade bandana och tofs stora tröjor mitt i sommarn,jag var helt enkelt en sån brud som levde på att bry sig för mycket hur folk såg ut,betedde sig och så vidare.

Vi säger,jag gick i stan.. En tjej kanske kollade på mig extra mycket. Utan att röra en muskel i ansiktet,hon kollade på mig helt normalt. Hon kanske tyckte jag var söt,eller kanske va ful ingen aning eftersom det är hon som tänker,jag kan tyvärr inte läsa andras tankar... Jag kunde gå fram till den personen och ryta till med,vad fan glor du på.

När jag tänker tillbaks undrar jag vad folk fick för uppfattning av mig egentligen,när jag stöter på folk idag som beter sig likadant som jag gjorde.

Alla förändras nog genom tiderna,jag har nog vart allt man kan vara.
Började med halv emo
Och i början av sjuan var jag bara lite fjortis
I 8an var jag en extrem fjortis till sommaren i slutet av 8an
Då blev jag en ... "kickers-brud"
Och i början av detta året har allt bara lagts ner jag har mer och mer börjat acceptera mig för den jag är.
Jag har lagt allt annat bakom mig.

Allt jag "var" var på grund av en enda orsak,jag visste inte vart jag hade mig själv,jag var vilsen i mina egna tankar.
Men med åren har jag lärt känna mig själv bättre,och som sagt förstått vad livet går ut på.

Det finns vissa stunder i mitt liv som folk använder sig av för att såra mig,och göra mig ledsen. Dels misstag och perioder,Jag ska säga det att
Säg vad ni vill,använd er av vad ni vill. För förstöra mitt självförtroende jag byggt upp i många år kommer ni inte att göra.
Jag är stabil nu


 

Inläggets kommentarer
Postat av: josefine

var har du köpt klänningen/linnet? :)

2009-08-24 @ 18:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback